Jump & Drive - návod na úspěšné studium angličtiny (nejen k maturitě)!
Časopisy pro výuku angličtiny – papírový Jump a elektronický Drive – jsou ideálním způsobem, jak se naučit anglicky, ať už se s ní potkáváte poprvé nebo se chystáte k maturitě. Více o nich nám řekla MGR. Pavla Paříková (Štanclová).
Jak jste došli k myšlence a poslání vašeho nakladatelství?
Chtěla jsem, aby studenti hodně brzy poté, co se začnou učit anglicky, zažili radost z toho, že si mohou přečíst lifestylový časopis. A taky poslechnout, protože články našich časopisů jsou namluvené rodilými mluvčími a volně přístupné na webu www.gradus.cz. A taky jsem chtěla, aby studium angličtiny nebylo jen slovíčka, pravidla, a opravování chyb, ale nástroj poznání. A tak se v našich časopisech čtenáři hlavně dozvídají zajímavosti a to, že se tím učí angličtinu, někdy ani nevnímají.
Z jakého důvodu jste pojmenovali své časopisy právě Jump a Drive?
Nejprve vniknul Drive, protože tehdy bylo módní "mít Drive". Dodali jsme dovětek Through Your English, jako profrč si to angličtinou. Když pak vznikal Jump, který je pro mladší děti a méně pokročilé studenty, nabízelo se do angličtiny naskočit, tedy Jump into Your English.
Co všechno můžeme najít ve vašich časopisech?
Kromě jak v redakci říkáme "bulvárních témat", čili něco o novém filmu nebo celebritě, jsou to hlavně zajímavosti o zvířatech, třeba kolik mozků má chobotnice, o různých profesích, třeba kde spí a čúrá řidič kamionu, o sportech známých a neznámých (třeba kin-ball), máme taky rubriku DIY a technology, a někdy se pustíme i do odvážných, až tabuizovaných témat, jako například kolikrát za den je zdravé si prdnout, a jaká že se dnes rozlišují pohlaví?
Co je vaším cílem?
Cíl je jediný, naučit Čechy a Slováky anglicky.
Jaká je spolupráce s univerzitou v Cambridge?
Naším partnerem je nakladatelství Cambridge University Press. Vzájemně si pomáháme s propagací a na konferencích pro učitele angličtiny.
Jsou vaše časopisy ve školách populární?
Věřím, že ano. Někdy mi učitelky říkají, že je děti přepadnou na chodbě, když táhnou krabici s časopisy a domáhají se svého vydání na víkend, aby si ho mohly přečíst. Často taky dostáváme do redakce pochvalné maily, že se nám ten a ten článek náramně povedl, a že děti bavil. Asi máme úžasné předplatitele, protože nám nevyčítají, když někde uděláme překlep nebo drobnou chybku, dokonce když jsme přehodili fotky dvou YouTuberů, tak se na nás moc nezlobili :-).