Vyrovnané výkony rozsekl sluníčkový banán
Dnešní aprílový den se stejně jako v několika dalších městech i v Plzni konalo Krajské kolo pro základní školy. Devět zdravě nervózních a odhodlaných týmů se v ranních hodinách sešlo v aule Mikulášského gymnázia. Kdo postoupil do pražského Grandfinále?
Jako první se porotě a divákům představil (ač název může zavádět) smíšený tým Tři fakt drsný princezny. Ukázali nám, jak se našemu počínání v tomto roce budou podivovat lidé v roce 2222, kdy všichni možná budeme součástí jedné celosvětové videohry. Co když si naši planetu zničíme natolik, že vlastně nebude jiná možnost?
O původu názvu dalšího týmu se můžeme jenom domýšlet... Princezny vystřídali Kohouti na steroidech.V budoucnosti jsme s nimi zůstali a snažili si představit, jak by Země vypadala i tisíc let po vyhynutí lidstva. Co vše by odešlo společně s lidmi a co by naopak přežilo katastrofický scénář?
Dívčí duo Kecálkové si jako jediné za soutěžní téma vybralo Co řešíme o přestávkách. Podle jejich slov je toho totiž hodně, proto také zvolily takový název týmu. Dozvěděli jsme se, že kromě toho, že toho tyhle dvě „školní drby“ (jak se samy nazvaly) za školní přestávky vyřeší opravdu dost, jaké jsou jejich cestovatelské i studijní sny.
Technickou cestou se vydal zase mužský tým Petrolejové. Co kdyby elektroauta byla povinná? Hoši rozhodně věděli, o čem mluví. Moderátor i prezentující se v závěrečném shrnutí shodli, že pro nahrazení spalovacích motorů elektrobateriemi ještě nenadešel čas. A přijde vůbec někdy?
Z týmu Švábící bohužel dorazil švábík jenom jeden. Druhý náhle onemocněl a nelehký úkol tak spočinul na statečném Pepovi, který prezentaci odříkal sám. Přednášel sice o tom, co by se dělo, kdyby se přestala točit země. Věříme ale, že pro něj se tak nestane, přestože nemohl být do soutěžního klání z důvodu nedodržení pravidel (dvou až tříčlenné týmy) zařazen. A přece se točí, ale co když přestane?
My dvě a Michal si pro diváky připravili odpovědi z průzkumu svých vrstevníků. Jak by vypadal svět, kdyby… se stal Michal prezidentem? A co kdybychom se všichni mohli pohybovat v čase? Husí kůže ale naskočila všem při pomyšlení na alternativní svět, ve kterém by banán byl slunce. Zajímavé…
Dívčí tým Borůvky už na základce má povinné školní docházky zřejmě ažaž. Pro svou prezentaci totiž zpracovaly téma: Co kdyby nebyla škola? Asi si to děvčata nakonec rozmyslela, protože došla k závěru, že je dobře, že ji máme. Je přece potřeba k téměř jakékoliv práci. A bez práce nejsou peníze ani notoricky známé koláče.
Ze stejné plzeňské školy jako tým předchozí přišel i Okurkový salát v nepřehlédnutelných svítivě zelenožlutých tričkách. Zaměřili se na všudypřítomnou elektroniku a zkoumali její důležitost v našich životech. Co bychom nejvíce postrádali a bez jakého elektrického spotřebiče bychom se možná i obešli?
Jako poslední vystoupily… Jedničky. Logicky. Tolik aktuální téma sociálních sítí rozebraly na vlastních zkušenostech. Bez sítí by byl náš život určitě složitější na komunikaci. Kdo ale ví, možná bychom se vrátili k tomu, jak žili naše babičky. Co takhle fotku místo na Instagram vytisknout, vložit do obálky a jednoduše poslat?
Přestože výkony všech týmů byly dost vyrovnané, nakonec v pár příkladech rozhodl časový rozsah prezentace, který byl častokrát znatelně nedodržet (prezentace nedosáhla na požadovaných 7 minut). Nicméně vítěze máme a společně s ním i druhé postupové místo. Do Grandfinále postupují:
Děkujeme všem za účast a těšíme se s postupujícími na Grandfinále.
2. místo Kecálkové (Základní škola, Horažďovice) ve složení: Natálie Řepíková, Eva Blahoutova
3. místo Petrolejové (25. základní škola, Plzeň) ve složení: Štěpán Petrík, Vítek Löfler