Ultimátní derby: Dašák vs. Mozarťák se opět kočkovaly
Během slunečného úterního dopoledne si v Pardubicích na Gymnáziu, Mozartova jedenáct středoškolských týmů poměřilo své síly. Mnoho z nich přistoupilo k úpravám školního systému, méně týmů se zaměřilo na téma jedenácté přikázání.
Jako první tým nastoupily Zdrávařky, které nám pojedenácté přikázaly, že pravdu nevyjednáš. Z druhého patra k nám zaskočil tým Týden stresu, který nám ukázal, že v rámci jedenáctého přikázání nesmíme zanevřít na svou psychiku. Vycházeli z průzkumu, který rozšířili mezi vlastní kamarády a spolužáky a ukazovali nám způsoby, jak pomoct svému psychickému zdraví. Za svůj skvělý výkon si tým z pořadatelské školy vybojoval první místo.
Následující tým, Dalmatým, byl prvním zástupcem tématu „Jak bych učil já“. Kvitovali důležitost opomíjených předmětů, jako dějepisu, a zdůraznili, jak je důležité zapojovat žáky do výuky a učit je práci s informacemi. Ke stejnému tématu přistoupil i následující tým, Hello Kitty Squad. Pro ně byl podstatnou částí vztahu mezi žákem a učitelem vzájemný respekt, ale myslely i na ohleduplnost vůči pomalejším žákům a financování školství.
Porotu zaskočily Dvě mušketýrky, které přišly ve třech. Stejně jako předchozí týmy se soustředily na téma, jak by učily ony – publikum zaujaly především svým nápaditým projevem, díky čemuž se dostaly na druhé místo, a tak si zajistily místo na Grandfinále. Navrhly žáky učit např. vyplňovat daňová přiznání a bojovým uměním (aby se ubránili). V učení pokračoval i tým W-Power. Holky připomněly, jak důležité je pracovat ve skupině, utužovat mezilidské vztahy a vytvářet příjemné prostředí.
Po přestávce a příjemném občerstvení pardubickým perníkem odprezentoval tým TikyTaky. Ti publikum poučili, že požívat návykové látky před osmnácti lety věku není dobrý nápad a rovnou toto pravidlo představili jako své jedenácté přikázání. Na druhou stranu Parádní učitelé ukázali svou vizi, jak by mělo vypadat ideální vyučování pomocí konkrétních rad učitelům.
Z Chrudimi se dostavily Filozofky, které zašly do hlubokých motivů smyslu života, wellbeingu a také víry (nejen v rámci náboženství). Jejich jedenáctým přikázáním bylo prožívat svůj život naplno. Jejich hluboké myšlenky jim zajistily třetí místo.
Předposledním týmem byl Tým S2. Holky zpracovaly téma, jak by učily, s důrazem na motto Komenského škola hrou. Na toto téma navázal i poslední tým, Pedagožky. Ty dospěly k tomu, že je potřeba být k žákům benevolentní a zdůraznily podstatnost komunikace.
2. místo Dvě mušketýrky (Gymnázium, Pardubice, Dašická 1083, Pardubice) ve složení: Klára Kramerová, Marie Janovská, Adéla Burešová
3. místo Filozofky (Střední škola zdravotnická a sociální, Chrudim) ve složení: Dominika Olivová, Sára Knedlíková