) Online kolo 27.4. základní a střední školy - Prezentiáda Trainee mode

Online kolo 27.4. základní a střední školy

27.04.2021 | Petra Tomášková | Soutěžní kola

Druhý soutěžní týden Prezentiády je v plném proudu a už zná své další postupující. Ti si mohou složit ruce za hlavu a s úlevou sledovat svou brněnskou grandfinálovou konkurenci.

Takhle pomocí prezentace bojovaly základní školy...

Úvod úterního online kola základních škol patřil Newtonovské fyzice. První tři týmy si shodně vybrali téma "akce a reakce" a všechny se na něj dívaly z pohledu 3. pohybového zákona. V dalších dvou prezentacích jsme se zabývali tématy, která jsou tabu. A to šikanou a zneužíváním dětí a znečištěním oceánů. V druhém bloku jsme se v rámci akce a reakce oprostili od fyziky a představili jsme si efekt motýlích křídel. Celý den byl zakončen názory studentů na problémy online výuky, o nichž se stále dostatečně nemluví.

Na třetím místě se umístil tým DÁ-MY, který po překonání menších technických problémů s připojením předvedl vizuálně pěkně zpracovanou prezentaci týkající se týrání dětí a šikany a těsně překonal tým THE SHARKS apelující na problém znečištění oceánů.

Vybrat mezi prvním a druhým místem nebylo pro porotce také vůbec lehké. Jako druhý nakonec skončil tým Bobři z České se svým profesionálně zpracovaným průzkumem zkoumajícím vliv online výuky na studenty. Výzkum navíc doplnili o energetický a poutavý projev s kvalitní intonací.

Ani to ovšem nestačilo na vítězný tým Verity. Iloně, Markétě a Zuzaně se po technické stránce nedalo prakticky nic vytknout. Přednesly nám zajímavou prezentaci o efektu motýlích křídel, kdy nepatrná akce vyvolá velkou reakci. Zmínily několik příkladů z minulosti a také představily vlastní vzorové vysvětlení, kde ukázaly, že to, co si dáme k snídani nás může ovlivnit na celý život. Právem tak končí jako první a spolu s týmy Bobři z České a DÁ-MY se na ně budeme těšit na finále.

 

… a takhle se do bitvy vydali středoškoláci.

Na dnešním kole středních škol se nám představily tři slovenské týmy, jen dvě ze všech deseti skupin sestávaly z chlapců a pouze jeden tým prezentoval jako smíšený. Dvojice porotců spolu s moderátorkou slyšela čtyři prezentace, které se věnovaly ženské kráse a oblým křivkám. Na chvíli jsme se ponořili do hodiny fyziky i psychologie a probrali jsme problematiku kyberšikany a sebelásky.

Na postupové příčky se probojovaly dva české a jeden slovenský tým. Správné odpovědi na otázku, zda naše horoskopická znamení ovlivňují naši osobnost, jsme se sice nedopátrali, hlavní ale je, že originální pojetí tématu zajistilo týmu Konstelace první místo. Příčku druhou obsadil tým, jehož barva sice představuje smutek, ale i přesto Ženy v čiernom přednesly svoji prezentaci o sociálních sítích poměrně vesele. Do brněnského grandfinále spolu s výše zmíněnými týmy postoupila dvojice Světlušky, které v pozici dnešních startérů hovořily o posmrtném životě.

Přestože digitální a online svět s sebou přináší mnohá úskalí, během dnešního kola středních škol došlo jen k jednomu technickému problému. A ten se bohužel přihodil čistě dívčímu týmu Wise Girls, který si i přes počáteční problémy se sdílením své prezentace odnesl z konečného hodnocení krásné páté místo. Závažnější technické závady se nám na streamu vyhnuly obloukem, a tak i časový rozvrh odpovídal původnímu harmonogramu. Menší komplikace nastaly až při zpětné vazbě. Jsem si ale jistá, že přínosný feedback od porotců krátké zdržení týmů vykompenzoval.

 

Zbývá už jen popřát hodně štěstí na (doufejme) offline kole v Brně a případným maturantům držet palce u maturit.