T&T 1 – Jak udělat prezentaci, která vyhovuje pravidlům

29.02.2012 | Adéla Šrutová | Tipy a triky

Rozhodli jste se zúčastnit? Skvěle! Máme tu pro vás několik základních rad a tipů pro hladký start v soutěži.

 

V prvním článku ze série Tipů & Triků se zaměříme na základní náležitosti prezentace, které jsou nezbytně nutné pro účast v soutěži Prezentiáda. Bez dodržení těchto pravidel pro vás může soutěž skončit dřív, než vůbec začne.

Základním předpokladem pro účast v soutěži je soutěžní tým. Každý tým musí mít právě tři členy, soutěžící středoškoláky, reprezentující jednu školu. Každá škola může do soutěže v letošním roce vyslat až 3 týmy, které se mohou zúčastnit krajského kola.

 

Přihlášení do soutěže

Každý tým se musí do soutěže včas přihlásit. Přihlášení není náročné a probíhá přes webové stránky Prezentiády přes sekci Přihlášení. Zde je přichystaný formulář, který je třeba vyplnit všemi požadovanými informacemi, a to i včetně platných mailových adres na všechny soutěžící – prostřednictvím mailu získáte všechny potřebné informace o soutěži (informace o postupu, o místě a čase konání krajského kola apod.). Během vyplňování přihlašovacího formuláře se nahrává i soutěžní prezentace ve své finální podobě. Nezapomeňte, že uzávěrka přihlášek je 6. dubna 2012.


Prezentace

Prezentace, se kterou budete soutěžit o postup do celorepublikového finále na krajských kolech, nahráváte spolu s přihlašovacím formulářem před uzávěrkou soutěže. Tato prezentace bude posouzena organizátory, a pokud bude splňovat daná kritéria, nic nebrání tomu, aby tým postoupil do krajského kola. Mezi tyto požadavky patří následující body:

·         prezentace nesmí překročit datovou velikost 5 MB

·         formát zaslané prezentace smí být pouze .ppt, .pptx nebo .pdfjiné formáty prezentací nebudou brány v potaz

·         prezentace nesmí obsahovat zvukovou stopu, videozáznam nebo odkazy na externí zdroje

·         první a poslední slide prezentace je pro všechny soutěžící stejný a nesmí být jakkoliv graficky upraven. Tento slide je ke stažení v sekci Propozice. V prvním i posledním slidu musí každý tým vyplnit název týmu a školy, za niž se soutěže účastní. Vizuální vzhled dalších slidů je na každém z týmů.

·         prezentace se svým tématem musí vztahovat k zadanému soutěžnímu tématu „Můj nový předmět“


Časový plán

Dalším důležitým kritériem je časový limit, který je pevně dán a platí pro všechny týmy i turnaje. Každý z týmů musí stihnout svou prezentaci v časovém intervalu 8-10 minut. Nedodržení tohoto intervalu oběma směry je penalizováno ztrátou bodů, proto ještě před odevzdáním soutěžní prezentace několikrát zkuste se svým týmem odříkat celou prezentaci, a pokud vám čas přebývá nebo naopak schází, upravte své vystoupení tak, aby byl tento limit dodržen.

 

Co se ještě hodnotí?

Během krajských kol i celorepublikového finále jsou prezentace posuzovány jak z hlediska kvality prezentace, tak i z hlediska kvality předvedeného vystoupení. Verbální a nonverbální projev v celkovém hodnocení zabírá 30 %, vizuální zpracování prezentace 25 %, zvolené téma 20 %, týmová spolupráce 15 % a schopnost reagovat na dotazy poroty 10 %. Je tedy důležité se během přípravy na soutěž věnovat každé z těchto hodnocených částí.

Závěrem doporučujeme každému týmu se důkladně seznámit s pravidly soutěže, neboť neznalost neomlouvá. Vyplatí se sledovat i stránku Prezentiády na Facebooku a v případě jakékoliv nejasnosti se obrátit s dotazem na organizátory.

Vypadá to komplikovaně? Vůbec ne. Dejte v týmu hlavy dohromady a společně něco určitě vymyslíte. Když se přidá i hlava vašeho informatikáře, nemáte se čeho bát!

 

Hodně štěstí!